My life in New Jersey

135 days

Hoi allemaal,

Ik zit vandaag alweer 135 dagen in Amerika, ofterwijl dat is ruim over 1/3 van mijn tijd in Amerika. De tijd vliegt! Ik was van plan om iedere 2 weken een blog te schrijven maar het is ondertussen alweer ruim 2 maanden geleden sinds m'n laatste blog. Ik zal het nu proberen te houden op een blog per maand. Er is sinds 1 oktober best wel weer wat gebeurd.

Oktober

School ging vanaf oktober steeds beter, want dat was natuurlijk wel wennen in het begin. Vanaf 4 oktober had ik iedere week ineens commercial lessen op Times Square voor 6 weken lang. Ik weet ook niet waar dat ineens vandaan kwam, dat was iets dat Carmen had geregeld. Het was wel tof om mee te maken, ik ontmoette allemaal mensen die al in honderden commercials hebben gezeten, ook hele beroemde commercials. Eind van de maand was het natuurlijk tijd voor Halloween. We hadden hier een Halloween Party, dus er kwamen allemaal vrienden en familie langs. Er kwamen ook allemaal kinderen aan de deur voor Trick or Treat. Dat is eigelijk ongeveer hetzelfde als Sint Maarten, maar met Trick or Treat hoef je niet helemaal een lampion te maken en een liedje te zingen aan de deur. Je moet je gewoon verkleden en dan 'trick or treat' zeggen aan de deur en dan krijg je snoep. Dat is wel wat makkelijker.

November

In november was er niet heel veel bijzonders gebeurd. Gewone schoolweken. Begin november kreeg ik m'n eerste rapport en ik stond voor alles voldoende, dus dat viel al weer meer. In november begon het ineens heel koud te worden. Moest ik 'sochtends door -7 naar school (ook al zat ik in de bus haha). Dus ik dacht, dit gaat een koude winter worden, maar nu was het met kerst ineens 12 graden. Snap ik ook vrij weinig van. 27 november was het Thanksgiving. Die dag komt eigelijk neer op dankbaar zijn voor wat je hebt en de hele dag door eten. Want daar houden ze in Amerika wel van, eten.

December

En toen was het ineens December. Aftellen tot de kerstvakantie. Eerste weekend van december had ik een soort van sinterklaas meegevierd met m'n familie in Nederland door Skype. M'n ouders hadden nog een pakketje opgestuurd met wat kadootjes voor Sinterklaas en Kerst. De kerstverlichting hing bij iedereen ondertussen ook. Bijna iedereen hier hangt kerstverlichting op, het is hier veel grootser dan in Nederland. De laatste dag school voor de vakantie deden we eigelijk helemaal niks en was er ineens een random dance party op het schoolplein. En de kerstman kwam natuurlijk langs. Het eerste weekend van de vakantie ging ik logeren in Newton voor 3 dagen. Om m'n vrienden van m'n eerste school te bezoeken. Die zaterdag had ik een feestje van een van die vrienden en die maandag ging ik m'n oude school bezoeken. Toen was het ineens bijna kerst. Woensdag nog even snel kerstinkopen gedaan op het laatste moment (niet slim want een paar duizend andere mensen wilden ook nog even last minute kerstinkopen doen in die mall) en 's avonds op kerstavond hadden we een groot dinner met familie en vrienden. Op kerstdag lagen er 's ochtends kado's onder de kerstboom en hebben we eigelijk de hele dag door gegeten. Nu is het tweede kerstdag in Nederland, maar dat bestaat in Amerika niet dus het is hier gewoon een normale dag.

Dat is een beetje heel kort samengevat wat er de afgelopen maanden is gebeurd. Ik zal vast wel de helft vergeten zijn te vertellen. Deze vakantie ga ik nog met vrienden naar New York, naar de mall en naar de bioscoop. En met oud en nieuw natuurlijk naar The Ball Drop op Times Square met Gijs, die overkomt uit Washington DC.

Het volgende blog komt volgend jaar. Ik zal nog wel even wat foto's plaatsen hier van m'n huis waar ik nu woon.

Fijne laatste paar uur kerst, en een gelukkig nieuw jaar allemaal!

Reacties

Reacties

Arianne

Je doet het goed Thom! Ga lekker door met genieten van alles. Ik ben hartstikke trots op je! Love you mama xx

Tessa

hartstikke leuk joh, mis je wel hoor????. Nog veel plezier daar!! Een gelukkig 2015

Tessa

De vraagtekens is een smiley trouwens :-)

Petra Kuperus

Hoi Thom!fijn te lezen dat je het goed doet op school en dat je het zo naar je zin hebt!
Voordat je het weet ben je weer in Hoorn terug;-)!
Geniet er nog van en behave he?:-) xxx van ons

sjak

Lieve Thommie, wat heerlijk om te lezen wat er bij jou gebeurt over de grote zee. De tijd gaat snel hè? Geniet geniet en geniet. Alvast een mooi 2015 enne...volgende keer verhalen over American chickies, whaha. Kussss, sjak en isa x

Linda Jansen (moeder van Martijn Ammerlaan)

Hoi Thom, goed om te horen dat het goed met jr gaat. Fijne kerstvakantie verder. Leuke oud en nieuw en succes voor 2015. Groeten vanuit Hoorn.

Fam. Steeman Purmereutel

Hé die Thom, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt en je cijfers goed gaan haha! Bedankt voor je bericht. Het zal wel weer even wennen worden hier back in Hoorn. Of ga je verlengen? Happy 2015!! Geniet!!!!

Groetjes, Henk, Irene, Lynn & Nigel

Thom

Thanks voor de berichtjes!

Gitta

Je bent een toppert, Thom!
XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active